Què fem perquè la gent vulgui continuar en la nostra companyia? Per què la gent vol treballar amb nosaltres? Interessants preguntes les que ens plantejava aquest matí Joana Sánchez a l’inici de l’event. Com el canvi de paradigma en quan a la relació entre empreses i col·laboradors i la transformació digital que tard o d’hora tots els sectors empresarials hauran de fer, ens porta a una nova realitat. Una realitat on les empreses i el talent estan connectats, ons els col·laboradors de la nostra organització són els millors ambaixadors de la nostra marca, on l’agilitat, la flexibilitat, la innovació i la democratització de la presa de decisions són demandes del present i futur i on els departaments de Persones tenen un paper clau en la materialització de tots aquests canvis.
Per una altra banda, l’enamorament i fidelització del jove talent és un repte actual per a les organitzacions. A conseqüència del canvi de paradigma que estem vivint, les necessitats de les persones són diferents, pertant l’estratègia dels departaments de Persones han d’adaptar-se a aquest fet. Què busca el jove talent en el treball? Transparència, apertura, autonomia, agilitat, mentoring, desenvolupament, un propòsit i uns valors alineats amb els seus. Què pot fer l’empresa per satisfer aquestes necessitats i fidelitzar aquest talent? Tenir en compte al col·laboador, escoltar-lo, oferir-li llibertat, confiar en ell, oferir-li un entorn d’aprenentage continu.
El resum de la jornada ha estat:
Les organitzacions que volen treballar el seu Employer Branding han de:
-Tenir en compte els seus col·laboradors.
-Explicar perquè fan el que fan -el seu propòsit.
-Oferir desenvolupament a la seva gent.
-Oferir mentoring als perfils junior.
-Treballar perquè el seu lideratge sigui inspiracional.
-Implantar la cultura corporativa col·laborativa i transparent,
-Oferir un entorn de treball d’aprenentatge continu.
Gemma Vall Carbonell